fredag 20 augusti 2010

Utan förträngning i sju dagar försmäktar vi i denna värld

För några år sedan så blev det mycket populärt med gestaltterapi inom mina kretsar.
Man samlades, kollegor emellan, grinade & läste Tjeckovnoveller.
Ja, jag vet. Det är en grov & fördömmande resumé. Särskilt eftersom jag bara deltog tre gånger...
Nej, Bleknosens igenrostade kännslomekanism fasnade aldrig för gestaltterapi.
Har genom åren prövar diverse terapimetoder.
Konvexterapi. Konkavterapi. Grävterapi. Ytterapi.
Inget har liksom hjälpt...
Jag är dock vådligt förtjust i att gå i terapi. Tycker om att med sänkta ögonlock & ett intessant drag runt munnen säga tex "Nej jag kan inte. Ska till terapeften då..." Beslöjat kasta schalen om halsen. Sätta på sig Diorglajjerna & stega högklackat iväg mot hemligheter & sorger...
"Åååååååå..." tänker åhörarna. "Hon måste ju ha varit med om massor...."
Att gå till en terapeft kostar mellan sjuhundra & tusen kronor timmen. Det finns billigare också. Man kan få via remiss.
Hur som haver så är det inte gratis.
Om man då tenderar, likt undertecknad, att ljuga under sin terapisejour så är det ett jäkla slöseri med stålar!
Tro jag det att inget liksom har hjälp!!!
& slöseri med stålar är ju inpräntat sedan barnsben som en stor synd & nesa.
Bedragerskor med livlig fantasi skola icket terapefta!!
Vad göra nu?
Kanske lösa sin sanningsproblematik tilsammans med en välutbildad terapeft?
Icket!
Komma på en egen terapiform & sprida dess fördel över världen?
Självklart!
Mina damer & herrar.
Bröder & Systrar i Sodom & Gomorra.
Jag ger er: Förträngningen!
Himlans bra överlevnadsstategi!
"Jag minns inte."  "Det har aldrig hänt."
Det är ett exempel på hur vi jobbar inom Förträngningen.
"Det man inte vet mår man inte dåligt av." Heter ett annat kapitel. " Jag hör vad du säger men tror dig inte."
Ja, ni fattar essansen av detta förhållningsätt till livet...
Funderar på om jag inte ska köpa en kursgård på Österlen. Där kan vi dreja krukor & förtränga i lugn & ro. Vi klär oss i linne & skålar i grogg över att vi inte kommer ihåg ett enaste dyft!
Kursen kommer att kosta 15000kr per pers. Ta med egen mat & sovsäck.. Jag står för lera & drinkbord!
Snipp, snapp, snut
Så tog minnet slut

6 kommentarer:

  1. innan vi alla flyttar till Österlen
    o
    tar tag i kursgården:
    kan vi inte helt seriöst fortsätta o fördjupa det
    vi skulle kunna kalla vänskapen?
    eller?
    hihi!

    SvaraRadera
  2. Utan vänskap i sju dagar försmäktar vi på Österlen! Klart vi fördjupar det! Puss finis!

    SvaraRadera
  3. Jag skriver in mig
    /lillebror

    SvaraRadera
  4. "Jag hör vad du säger men tror dig inte." Mycket bra! Kan bidra med ett kapitel, hört i verkligheten: "Tänk inte på det." Det ska tydligen vara bra...

    SvaraRadera
  5. Får vi familjerabatt måntro? Jag kan ta med drejskiva själv..

    SvaraRadera