söndag 15 augusti 2010

Motvals 4

Undertecknad & Ulf Brunnberg står ute & röker framför en hotellentré i Karlstad.
Plötsligt så åker en plogbil förbi.
"Åh, fy fan!" Säger Brunnpan " Vet du vad en sån där jävel kostar? Va? Över en & en halv mille! Det är ju förjävligt! Förjävligt! En polare till mig köpte en sån. Fyyyy faaaaaan!"
Vanheden spänner ögonen i mig & väntar på den uteblivna reaktionen.
Jag fimpar, vänder på klacken & går in i den sakralt upplysta hotell lobbyn.
Vanheden står kvar. Väntar. Kanske väntar han än i dag...

5 kommentarer:

  1. Ett alias kan vara på sin plats... men kul är det! Googlade Ulf Brunnberg och fick upp något fult på Flashback.org.

    SvaraRadera
  2. Alias i&för sig. Men jag tycker att det är roligt med riktiga namn. Meningen med motvals är min facination över att jag & Brunnpan aldrig lyckades nå fram till varanndra... Sorgligt & festligt på samma gång.

    SvaraRadera
  3. ändra inget! är fantastiskt på så många sätt... mänskligheten. kram

    SvaraRadera
  4. Det är fantastiskt! Det ödmjuka förslaget var sprunget ur min rädsla för det jag inte förstår, Internet som en stormugul, som plötsligt tar eget elakt initiativ i en dimension så nära men ändå så långt borta...

    SvaraRadera
  5. Hahahahahahahaha brrrrrrrrrrrrr!!!!!

    SvaraRadera