fredag 6 augusti 2010

Misery is the river of the world

Hurra!
Det blev middag på lokal!
Jag & "Sugar Daddy" travar iväg mot en närliggande uteservering där det bjuds på både pizza & pasta till humana priser. Servitrisen är snabb & söt. Det är nyrenoverat. Bekväma stolar. Vi får alkohol & solen gassar. En riktigt fin kväll.
Då kommer dom. Fråga Lund. Slår sig ner vid bordet brevid &så börjar fördomsfesten...
Knocke & Smocke i egen hög person.
Iklädda, kvällen till ära, garderobens mest undanskuffade styvbarn. Brusiga & skojiga med en hudfärg av Piffi allkrydda. Pengar på fickan & en värdsvanhet som man bara ser i semestertider.
Knocke har med sig sin fru. Hon är från Thailand. Check. Hon har inget namn. Check. Hon är mycketmycket tyst. Check.
Smocke har med sig sin flickvän. Hon heter Samantha. Hon har skor man inte kan gå i & blicken vänd mot Nagiala...
Nu ska här drickas alkohol & umgås. Knocke & Smocke skrattar & pratar.
Tysta & Samantha är just: Tysta.
 Så fort någon av sällskapets damer lämnar bordet för att pudra näsan, så tar Knocke alt Smocke, tillfället i akt att berätta vilket värdelöst fruntimmer tolettbesökaren är.
Mitt pokeransikte blir mer & mer tolkningsbart. "Vad är det?" Frågar Sugar D. "Men hör du inte vad dom pratar om?" Det gör han inte för han har hörapparat av tveksam kvalitet... Det verkar bra & skönt just denna afton.
" Vi var ju i Spanien & där åt jag en sån jävulskt god pasta Carbonara. Så jävla god. Pasta Carbonaran. Har du ätit pasta Carbonara? Jag åt ju det när vi var i Spanien. Så jävulskt god. Jag beställde bara, en pasta Carbonara ska jag ha! & det fick jag. Den var så jävulskt god. Ibland så längtar man nåt så jävulskt efter en pasta Carbonara. Jag åt det när vi var i Spanien. Pasta Carbonara alltså. Det åt jag i Spanien. Så jävulskt gott. Pasta Carbonaran alltså. Den var så jävla god. I Spanien. Visst var den god? Ja, du åt ju inte pasta Carbonara. Men jag, Jag åt pasta Carbonara jag. I Spanien. Den var så jävulskt god där. Pasta Carbonaran. I Spanien..."
Vi är i limbo.
Plötsligt ringer Smockes telefon. Hotel California spelar den. "Skön låt!" Säger Knocke & tar några charmfulla krumsprång. Aftonens narr är utsedd!
Tyst & Samantha tittar i samförstånd på varandra & vänder sina blickar långt, långt, långt bort. Ända bort till Nagilima...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar