lördag 28 augusti 2010

Immortal Palenose is walkin through

Min slöa lekamen kräva friskvårdsaktivitet!!!
Upp med rump & ut & venilera för helskotta!
Då går jag till kykogården nästgårds.
Där går jag raskt över daggstänkta berg, fallera. Fort runt.
Här varvas både kapell & minneslund i skritt & galopp.
Det är så vackert så jag måste skada mig själv en smula!
Det här är mina nejder, stigar & prång!
Det får mig att känna mig levande!
Trots mina snedsteg & vrickade fötter.
Bänkar finns det gott om. Om jag skulle vilja sitta.
Det vill jag.
Sitter ner & känner mig en smula utanför & lite dum...
Just för att jag för tillfället lever...

2 kommentarer:

  1. skönt att du kom upp o ut ur soffan!
    kolla gravstenar känns mycket sundare än att kolla TV-ruta!
    -underligt nog.
    kanske gravstenstitt skulle kunna bli en nöjesindustri?
    hmmm jag har några favookyrkogårdar där man kanske skulle kunna rigga upp nån sorts storbildsskärm för reklamen...
    hmmmm

    SvaraRadera
  2. ja du, min kära, underbara, fantastiska, begåvade skriverska.....du är helt snaslöst rolig....Tycker Viktoria

    SvaraRadera