fredag 4 mars 2011

The part you throw away

Jag ska slänga hela världen lilla mamma.
Inget tillfredställer mig så som en rejäl utrensning.
När Mr Ågren vilat på min arm & Maran ridigt mig trött, så slänger jag gärna en pinal eller två.
Ett angänämt lugn lägger sig över mitt bleka väsen när jag med en revoltörs espri knosat ner onödig kuriosa i en, för ändamålet angiven plastpåse.
Knytit ihop dess sköra plashinna runt mitt avfall & burit ut till, för ändamålet avsedd avskäpningsplats.
Saker som fick möta den sälla jaktmarken idag fredag:
3 st trasiga galgar
1 st trasiga solglasögon
1 st dansk kräm
1 st dansk olja
1 st vissnad rosbukett
500000 utskick från postkodmiljonärshelvetet
1 par förkrympta vantar
6 st söndertvättade strumpbyxor
1 st påse grönt nyttigt the
3 st oanvänbara kulspetspennor
2 st oanvänbara tuchpennor
1 st bh kupstorlek c
Samt diverse lektyr i form av dagstidningar av alla de slag.
Det var härligt!
Som en liten fest här på höjden.
Men eftersom undetecknad har ett osunt förhållande till allt, så vill jag givetvis slänga mer!
Nu sitter jag på mina händer & gnisslar.
Vill slänga allt.
Slänga av oket från snövit axel.
Sy ihop mig själv med små,små, nitiska kaststygn.
That is the part I throw away

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar