onsdag 9 mars 2011

Nudas Veritas

Skäms!
Nu har hon levt över sina tillgångar!
Nu är det slut på klöver & sötebrödsdagarna endast ett minne kantat av ädelmetall.
Har tidigare i mitt liv trott att jag har varit fattig & arm. Men inom en gräns. Det har aldrig varit såhär illa...
Nu är det slut.
Pix, grus & flis, allt är borta.
Den uppblåsbara, barskrapade Barbaran!
Det oranga kuvertet kom som den tredje solen i denna b-film. Det var ingen trevlig recention på Bleknosens obetalda karriär.
Mina fantastiska vänner har bjudigt mig på ditt & datt, men ingen kan älska en snyltare i längden.
Familjen är redan utmjölkad & det har tom brutits kontakt på sina håll...
Att leva under förmyndare. Att inte klara sig själv.
Det fanns en tid för längesedan då Bleknosen var begåvad med både midja & sparkonto. Det bådade gott helt enkelt.
Åh, som jag längtar tillbaka!
Vad gör man nu?
Måste hushålla mig.
Måste förvalta.
Nunc est bibendum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar