torsdag 10 mars 2011

My sister of mercy

Min syster är mellanbarn.
Hon är vårat lackmuspapper, dömd till att medla.
Mellanbarn skall enligt den nedskrivna psykologin användas till detta.
Som en fredsbevarandestyrka.
Som en jourhavande medmänniska.
Senast idag brukade undertecknad denna tjänst som vi tillskrivigt SysterSnäll.
Jag har fått en pläd av min syster.
Den är gjord av ett långhårigt får. Päls lika vit & lockig som bleknosens eget hår. På baksidan har systern målat sirliga guldornament. Pläden är det vackraste jag äger & om man ligger lättklädd & dåsig på detta lilla moln så känner man sig 1000000 dollar.
Hon kan sånt systra mi.
Sy.
I alla former av material.
Hon kan även allt om datamaskiner, filmbranchen, isolera gamla hus, meka med motordrivna fordon, elda med pellets, laga mat, ha hund & funktionerande rellationer... En himlans massa kan hon.
När hon gifte sig var det Hawaiitema.
Vi är väldigt olika Systern & Bleknosen.
Bleknosen är tex väldigt vit, medans Systen är väldigt färgglad.
Ihop med den LillaBroren skulle nog deras tatuerade hud räcka till en enklare vikvägg att dela av större rumsutrymme med. Tjusigt ljussatt givetvis...
Jag är glad att hon orkar med sin familj.
Att hon orkar med mig.
My sister of mercy she are not departed or gone
She waits for me when I thought I just can´t go on
She brought me her comfort
and later she brought me this song...

2 kommentarer:

  1. Lycllos dig som har en sån syster, och vet att sätta pris på henne! Har hon också en blogg?

    SvaraRadera
  2. Hon är bäst!
    Tyvärr har hon ingen blogg, men kloka tankar- om man frågar henne...

    SvaraRadera