torsdag 3 mars 2011

Blue velvet

Om du trycker dina handflator hårt, hårt mot ögonen så uppstår olika färger & mönster.
Jag har haft samma färger hela mitt liv.
Har alltid fått lika ont i ögonen vid tryck.
Men häromdan upptäckte jag nya, djupt mörkblå sammetsprickar som vimmlade förbi synfältet vid denna ganska så svårbegripliga hobby.
Givetvis är jag nu nyfiken på om det kommer fler färger.
Regnbågar & påfågelprakt.
Annars så har färgskalan hållit sig innom det brunorganga spektrat.
Färger som inte säger så mycket vare sig till mig eller om mig.
Har alla samma färger & mönster?
Jag vill veta.
Låt mig långsamt & mjukt pressa dina ögonlober för ett ögonblick.
Viska till mig vad du ser.
Ska vi säga så?

2 kommentarer:

  1. ....jag försökte men tyvärr...det blev bara ett Svart hål ! :) ?

    SvaraRadera
  2. Trixet är att man måste förbi det svarta hålet.
    Det tar lite tid & gör lite ont, men när du väl är där... ljuvligt! Lycka till!

    SvaraRadera