fredag 15 oktober 2010

Lillebror sover

Undertecknad har emellanåt ett ambivalent förhållande till sin familj.
Ibland är dom hur festlliga som helst!
Ibland vänder dom på en femöring & blir morriga & farliga. Ingen tål varandra & borgelighetens diskreta charm infinner sig.
Skyller inte ifrån mig, ty lika god kålsupare är jag...
Idag kom den Lillabroren på besök.
Han är färgglad som ett helt tivoli & har just gett ut en skiva.
Nu ligger han nerbäddad i blommiga lakan på min soffa.
"Det är så skönt att jag har köpt gästlakan som matchar inredningen" säger Storasyster.
"Suck & stön" säger Lillabror.
Nu sover han sött, jag ska snart &så
Han är fin.
När han dör så ska jag få göra en lampettskärm av hans tatuerade hud, det har han lovat.
Godnatt Lillabror,
systern älskar dig mer än du tror...

1 kommentar:

  1. Det är skönt att man kan älska sina syskon trots "allt ont" som har gjort..
    Syskon och föräldrar är dom som alltid borde finnas nära, för alla!
    /Nicklas

    SvaraRadera