onsdag 27 oktober 2010

Hemköping

Jag har under några dagar varit kund på Hemköp vid stadens fulaste torg.
Där är det alltid full ruljans.
Anställda med Hemköpskjortor i rött & svart, är tjusigt ljusatta med flitens varma lampa.
Dom är väldigt många.
En hel myriad.
Dom flyttar varor från en hylla till en annan.
Som om dom sökte efter den optimala produktplaceringen.
Jag tror att dom gör det.
Sylthyllan flyttas från höger till vänster. Från måndag till tisdag.
Charken är dock på samma ställe hela tiden, men makaronerna är något av ett resandefolk...
Under denna cirkulation verkar personalen ha rätt roligt. Dom skrattar & kastar varor till varandra.
På ett ödmjukt vis.
Mån om att mottagaren ska kunna fånga...
Jag skulle vilja jobba där.
Jonglera med riskakor and become King of Hemköping...

3 kommentarer:

  1. men vilket är stans fulaste torg?

    SvaraRadera
  2. Det törs jag inte skriva... Det är inte riktigt det fulaste, det finns värre. Börjar på m.

    SvaraRadera
  3. aha! masthuggstorget!

    jag brukar också handla där ibland. tycker inte de har någon ordning på grejerna alls.

    SvaraRadera