onsdag 24 augusti 2011

Motvals? Vad falls?

Laddade ner Ulf Brunnbergs sommarprat.
Tänkte mig en festlig djupanalys av detta etertrams.
Med penna & papper i högsta hugg satte jag mig ner för att lyssna.
Ingången är underbart negativ.
Det fortsätter i samma muntra anda.
Reklam, borgeliga värderingar, Sovjet, stor skit, älta sig själva, energiskatter, mackägare, reproräntan...
Då slår det mig plötsligt att Brunnpan låter anfådd & rädd.
Jo, visst gör han det.
Långt ner i undertonen hör man skriket av en själ fångad i dumhet.
Jag tappar allt intresse för dom häpnadsväckande åsikter som förmedlas & sitter som trollbunden inför detta skrap som vittnar om ren & skär olycka.
Sedan slår det mig att jag faktiskt har laddat ner Vanhedens sommarprogram. & att jag sitter & lyssnar samtidigt som jag planerar att anteckna.
What the fuck?!?
Grips av en ryslig Ågren.
Har inte denne man stulit nog av Bleknosens tid?
Sitt du där på Lidingö med solariet & ensamheten som dina bundsförvanter.
Jag har annat att göra.
Tvätta håret.
Rensa avloppet.
Vika tvätt & klippa siluetter.
Allt detta ter sig mycket viktigare än att just lyssna på sommarprat.

1 kommentar: