söndag 15 maj 2011

Saker som kan hända

Jag har fått nytt hår.
En liten krans av krusigt hår har växt ut alldeles vid hårfästet.
Som en törnekrona.
Som en gloria.
Hela den bleka kalufsen är ostyrig & bråkig.
Svårkammad & elektrisk.
Om jag vore optimistiskt lagd så hade jag kallat kalufsen för änglahår.
Kanske är det därför som glorian växt ut norr om pannan...?
En gloria mig given för min godhet?
En törnekrans mig given för min strävan?
Ett utslag av hormonell obalans?
Hur som haver så är det mycket mystiskt...

3 kommentarer:

  1. Nå,det kunde vara värre! I mitt fall t.ex. har håret på skulten börjat växa inåt och kommer ut genom öronen och näsan ...

    SvaraRadera
  2. Det är solen Caisa! Allting går åt helvete i solen! Knoppar brister, och hår växer. Skitläskigt. Tillbaka ner i likkistan med dig! (Dagtid alltså) Och köp vitlök!

    SvaraRadera
  3. Jag är glad för allt hår jag får. Far? Får får får? Nej, får får inte får. Får får hår...

    SvaraRadera