måndag 16 maj 2011

Längtar bortom bergen

Snart är Bleknos med jobb!
Trädan är över & livet återvänder!
Men eftersom de mörka molnen ständigt hänger över den ofärgade skulten så kommer jag härmed att skissa en HinHåle på väggen.
Naturlig storlek, men dock i blyerts...
Tänk om jag har glömt bort hur man gör!?!
Så tråkigt det vore.
Så fas tre.
Bleknos har inte spelat tejater sedan Jesus gick i sandaler.
Arbetslös i tusen dagar har hon långsamt försmäcktat på denna ö.
Senaste gången som vita fasan fick stå i strålkastarljuset så var det som avancerad statist i en Vanhedenfars. Jag rantade runt i korsett, såg inte skillnad på män som hade målat sig med skokräm i ansiktet & tillbringade största delen av akt två i en sovrumsgarderob.
Nu ska jag tydligen leverera versmått & livsåskådliga tankar med trovärdighet & bravur.
Hur ska det gå?
Hurskadetgå?
Egentligen så borde det inte vara så svårt att spela tejater.
Man ska tänka på att tala högt & tydligt så att alla hör.
Man ska inte snubbla på scenografin eller tappa saker så dom går i kras.
Man behöver inte komma på själv vad man ska säga ty det har någon ordkonstnär skrivit ner i rollhäftet.
Det finns en regissör som säger åt en ungefär var man ska gå & stå...
Varför började du med tejater?
Well, a good screw and a free haircut...
Texten ska man lära sig utantill & man ska gärna vara söt.
Sen är man hemma!
Ungrefär så...
Det bästa är att man får klä ut sig!
Det är alltid roligt att klä ut sig.
En annan bonus är att man ibland får hångla! På betald arbetstid! Lyxigt värre...
Eller betalt & betalt... Ibland får man hångla, punkt.
Om en vecka är jag där.
Bland utklädningslådor & blakversfötter.
Jag längtar.
Det är värdens bästa jobb.
En ynnest...

5 kommentarer:

  1. Det kommer ju gå som en dans...
    Och långbyxor har du oxå mot mygg och kyla. ÅÅåååh va kul ni kommer ha!!

    P

    SvaraRadera
  2. Samma gamla vanliga ångest alltså. Kallas den inte rampfeber eller något sådant????

    SvaraRadera
  3. Stor SPARK från ett av dina Faaaaans !!!

    SvaraRadera
  4. Jag har långbyxor, jag har myggspray & ett rätt schysst språköra... Det kan gå vägen... Jag tackar ödmjukast för uppbackningen. <3

    SvaraRadera
  5. saning:
    det går bra!
    jesus har kastat sandalerna
    o
    skådespelerskan kastar runt med blankversen.
    helt ok!
    detta är där du ska vara!
    så de så!

    SvaraRadera