söndag 19 september 2010

Välj mig

Idag är det val.
Vi har förmånen att välja nästan vad vi vill.
Vi kan välja pest. ....eller kolera...
Att välja appilerar till våra basala grundbehov.

Se mig.
Älska mig.
Låt mina ord betyda.
Låt mig säga hur det ska bli.
Jag vaggar dig trygg om du lovar dyrt & hedeligt att aldrigaldrig byta ut mig.
Du skall inga andra gudar hava jämte mig.
Jag krattar ditt paradis.
Jag ljuger dig varm.
Men lämna mig aldrig ty då blir det straff!

Jag har valt.
Hade inget val, blott välja...
Har aldrig förtjusats av förändring, men nu är jag redo!
Låt oss vända allt upp & ner.
Reklamerar & får konsumenträtten tillbaka.
Låt oss göra det bästa av vårat sargade Kartago.
Anlägga en boulébana, odla en anemonrabatt...
Come on!
Vi gör det bästa av det hela....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar