söndag 5 september 2010

Frågestund i idiotvärlden

Jag är med i hyresgästföreningen.
Präktigt, riktigt & våldsamt vuxet.
Det enda konto som jag har på autogiro.
Hyresgästföreningen.
För 75 kronor i månaden så får jag, utöver hyresgästföreningens rättspatos som ska hjälpa mig stackars värnlös hyresgäst mot skumraskvärdarnas hittepå styre, en medlemstidning som heter "Hem & Hyra".

Jag läser, citat: "Min bänkdiskmaskin ingår i hyran. Den för oväsen & jag är väldigt ljudkänslig. Det är öppet mellan kök & vardagsrum så jag har ingen dörr att stänga. Finns det någon gräns för ljudnivän i ett sådanthär rum? Kan jag kräva att få den utbytt?/ Bluebell"

Käre Bluebell!
Jag vill skada dig!
Din fråga har så många svar så jag inte vet var jag ska börja.
Du kanske inte ens förtjänar ett svar, har du tänkt på det?
Mvh från en annan hyresgästföreningsmedlem som trots att hon inte har ett liv iallafall har vett att veta hut!

3 kommentarer:

  1. Jättebra! Det finns alltför många som har ivärldsproblem som får växa fritt!
    Din st st st st far

    SvaraRadera
  2. bra! att papa reagerar!
    o död åt blåklockan!

    SvaraRadera
  3. ...alltså....hur ska jag säga.....du är ett geni!!!!!....jag kan inte läsa din blogg på kvällarna för då väcker jag mitt barn med mitt våldsamma skratt....
    ....hoppas du har det bra på filmkursen....Viktoria

    SvaraRadera