lördag 11 september 2010

Familjestund har rök i mun

Moder Courage är på besök.
Prinsesshålan är nu inspekterad & godkänd.
Den prydliga & rediga dottern lagade kvällsmat (?) till den kvinna som gav henne livet som gåva.
Modern hade även andra gåvor i sitt bagage.
Ett kakfat med rosor & guld som dottern tycker är bedårande & modern tycker är snudd på fånigt.
Små fina parfymflaskor som doftar nyduchat & spenavarm bomull.
& en pytteliten datamaskin som ryms i Bleknosens ficka!
Den är mycket söt & kan nästan allt som en stor datamaskin kan.
Den bleka dottern var en smula nervös eftersom Moderskapet aldrig har besökt barnahemmet modell nyare. Men hon verkar tycka att det är ok.
Imorgon ska vi möblera om. Inte som jag hade tänkt dock...
Moderskapet vet allt om lim, proppar & renovering. Även dom mest bortpyntade små hål upptäcks av hennes tränade falköga.
Måndag går promenaden till Claes Ohlsson.
Sedan ska vi göra en ny kanalsökning på televisionsapparaten, ha kurs i diverse datramaskinsrelaterade problem, limma dotters trasiga urgamla stolar mm mm mm...
Moderskapet har även bestämt att vi röker inne. För jag har tydligen en attans bra köksfläkt!
Har man fått både datorer & väldoft så opponerar man sig icket mot denna regel!
Nu ska vi tvaga oss & gå till sängs.
Det känns tryggt & konstigt att ha Courageskan här.
Kanske drömmer jag om mitt liv som ofödd.
Då jag skvalpade runt i ett underland fyllt av vila & ro...
Kanske drömmer modern om att föda fram den växande, mjölkvita klumpen, så hon äntligen får ta ett bloss...
Jag älskar henne oändligt.
Nu ropar hon inifrån badrummet.
Det ska tydligen bli kurs i hur man på ett fiffigt sätt rensar avlopp.
Hon kan sådant, mor min...

2 kommentarer:

  1. haha, vad fint!
    jag läste högt för robert.

    /annika

    SvaraRadera
  2. När jag läser det här så älskar jag också din mamma och min mamma och alla mammor!

    Hälsa moderskeppet!

    SvaraRadera