måndag 20 september 2010

In the Colosseum

Bröder & Systrar i Sodom & Gomorra!

Ja, det här gick ju inte så bra.
Att välja styre menar jag.
Blir lite fundersam varför det verkar vara så inåtahelvete svårt att tänka i flera led.
Är det verkligen en god idé att alla har rösträtt?
Borde det inte vara ett mindre intelligenstest innan man får sitt röstkort?
Är det inte lika bra att låta Bleknosen sätta ihop en frejdig regering som vet vad som är bäst för oss arma människospillror?
Jag känner många smarta, har stor empati & rör mig bekvämt i både slott & koja...
Jag har varit både arbetslös & välbetald. Har både gått på socialbidrag & dinnérat med miljonärskor i diskret & passande belysning. Jag är anpasslig & humanistisk. Dömmer aldrig utifrån ras, religion eller klass.
Hjular som en munter vätte mellan högt & lågt....

Skämt & sido.
Detta val skrämmer mig.
Jag är rädd på riktigt.
Nu står ju kompassnålen bevisligen & pekar rakt åt helskotta!
Hur blev det såhär?
När slutade det tänkas här i världen?
Tack & lov har jag rediga & sunda människor i min närhet. Jag är säker på att det finns massor med klokskap i detta land som jag ännu inte stiftat bekantskap med.
Men ni som röstade totalknasigt skulle jag vilja träffa pronto!
Förklara för mig vad ni är ute efter. Vad är det ni tror ska bli bättre?
Låt oss gå & fika & skriv ner på en lapp era argument & förhoppningar.
Jag ska svara utan lapp.
Jag behöver nämligen bara lyssna till mina tankar, mage & hjärta för att kunna förklara varför ni tokröstare är ute på jävligt gungig myrmark.
Förmodligen, så kommer den grupp personer jag riktar dessa oroliga rader till, aldrig att läsa en bleknosblogg. Tyvärr.
Men om någon råkade skriva in fel intranätsadress när man sökte tex "Grannsamverkanförenmysigkorsbränningiglesbefolkadnärortmedsedvanligefterfestmedinslagavvåldsutövning" så hör av dig så ska jag föklara hur det ligger till här i underlandet.
Nej, i sådana här frågor så lider jag inte av min hybris.
Se det positivt. Jag vill vyssa dig lite så du slipper vara rädd & hotfull. Du ska bli mjuk & snäll & aningens gråtmild.
Vi måste leva i samma samhälle.
Då kan vi inte agera gladiatorer & slänga varanndra åt lejonen till höger & vänster, det blir himlans ohållbart i längden...
"Det är synd om människorna" som Strindström skrev...

2 kommentarer:

  1. Bleknos for president.....
    .....Visst ska dom vaggas och vyssjas dom små rasisttrollen....
    Puss och kram Viktoria

    SvaraRadera
  2. Så Grymt Bra du skriver Caisa-Stina !
    Hoppas att människorna vaknar och inser vad som håller på att ske i det här landet!!!
    Tack för ditt inlägg ( som borde läggas ut löpsedlarna ) !
    Kramar!

    SvaraRadera