tisdag 4 december 2012

Diagnostiskan

Idag lyssnade jag på radio.
Där sa dom att människor som anser sig mer intelligenta än sin terapeut ofta är narcissister.
Det gör ju jag.
Dömer ut min själaläkare raskt & koncist,
icket med en andra chans i ögonvrån!
Denna tillståndsbedömning gör mig gör mig brydd...
& livrädd givetvis.
Att jag tillskriver mig en sådan förträfflighet?
Kan det verkligen stämma?
Jo, visst kan det det.
Stackars Marita blev min Echo!
(Här ser man ju tydligt ett exempel på den grandiosa självhävdelsen...)
Därför ber jag nu om ursäkt!
Hade ingen aning om den här diagnosen förän idag.
Självklart skall jag genast ta i tu med detta & googla självhjälpstest.
Misstänker att jag förmodligen är en "Narcissus Thalia".
Med en lökomkrets på en 12-14 cm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar