söndag 6 februari 2011

Kolsyrekättja

Hej!
Mitt namn är Bleknos & jag är slav under sötedrickan.
Alla: "Hej Bleknos!"
Jag äter inte godis.
Kakor & bullar intresserar mig inte nämnvärt.
Men det gör läskeblask!
Undertecknad är dessutom bärare av den förtretliga missbrukargenen, så begäret & konsumtionen ter sig närmast omåttlig.
På första plats i detta bornerande, mosserande missbruk är Coca-Cola.
Brun, söt & toppad med koffein.
Gudarnas nektar, som även fungerar fint som silverputs... Kan det bli bättre?
Tydligen blir man tjock & depprimerad av överdosering, men av vilken last blir man inte det?
Biverkningarna käns totalt sekundära när man pyser korken på halvlitersflaskan & klunkar så det bränner i struphuvudet.
Orgastiskt iskall med en nypa citronmeliss.
Passar som smakförstärkare till de flesta maträtter.
Salt, sött, toppat med koffein. Admirabelt!
Att trippa ner från ett mångårigt colanyttjande befinner sig långt ner i Dantestruten.
Själv trillar jag alltid dit igen.
Som en gummiboll...
Eftersom man inte vill vara överviktig & moloken, så införskaffades en kolsyremaskin till hushållet.
Med den som avtändningskompis så går det aningens lättare...
Mycket vatten blir det.
Nu har det börjat slarvas igen.
Under gårdagen så inmundigasde en anselig mängd Citronfanta. & det vet vi ju alla att det är inkörsporten till tyngre läskedrycker...
Tittar på petflaskorna & skammen porlar genom sockerstinnt huvud.
All bubbeldricka är god!
Även c-vitaminbrus & Samarin...
Nä, nu kommer jag på några missprodukter:
Koko-Bahia, kokosläsken
Fantomenläsken, smakade... ja ingen vet... Köptes mest för att jag var en trogen klubbmedlem...
Batmanläsken, apelsin &... var det lakrits? Ja, så var det nog.
Dr Pepper. Att förstöra Cola! Skäms!
All form av försök till choklad & körsbärsläsk tenderar &så till graft misslyckande...
Nästa vecka ska jag vara helt Cola fri.
Lovar!
Skriver om sången.
"Boggalo, dansa rock n´rola..."
Fast alla vet att orginalet var bättre!
Biter mig i tungan & fyller min flaska med vatten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar