lördag 13 november 2010

Utläggning fån Underlandet

Åh, det är så mycket jag vill säga & det finns för få bokstäver.
Ok, vi börjar såhär: Lördag, regn, kulturevenemang.
Sätter på mig min kavaj, remmar på mig båda skorna, & jag tände cigaretten, sa "min sköna får jag lov?"
Det var tydligen väldigt längesedan som någon sa "Min sköna får jag lov?"
Åker med en den spårvagn som lyckats hålla sig kvar i trafik trots lövhalka & mystiska väderlekar.
Det går bra. Har månadskort. Har hunnit med rätt vagn. Är i tid. Rätt söt med omsorgsfulla läppar.
Då kliver dom på.
12 mellanchefer i sina bästa år, skojfriska & omedveta om epitetet skamlöshet.
Dessa lärjungar sätter sig runt mig som en oroande ampfiteater av blodtörst.
Jag blir bedömd.
Uttittad & gestikulerad i ryggläge.
Dom fjortonåriga flickorna längre bak i vagnen skall &så bedömas enligt farbrormanifestet.
Det talas om att det skulle vara härligt att få sig till mans en liten tight lammunge. Tight, är förövrigt ett ord som används flitigt av dessa lördagsnattsägande män...
Jag får reda på att mina läppar är för röda & att jag valt min uringning eftersom att jag längtar efter att bli beskådad, så det är ju bra jävla synd att jag är en sån motstävig surfitta som inte vill konversera dessa gudagåvor till alfahannar.
Jag blir tyst.
Pillar med min mobil & känner ett doft av ruttet.
Festlige Frasse, som har tagit komandot över hela eventet. som jag uppfattar som en form av "kick off", berättar att Gösta har fixat något alldelens enastående inför kvällen.
Stripp!
"Har nu alla fyllt på pluntan? Spriten är jävligt dyr där inne!!!"
Ystra av gocartåkning & nytvättade, halvfungerande gubbkön, skrockar alla medhållande & tar sig åt innerfickan.
Sicken fest & gamman!
Jag vill dö & fly.
Eller mörda.
Tankarna måste stanna så att jag klarar två hållplatser till.
Dom fräsiga, högavlönade företagsfarbröderna stiger av spårvagnen & skanderar den gamla fina biten "Hora, hora, hooooora!" Om & om igen, som om Apollon skulle tillkallas till en uråldrig rit.
Åker vidare & känner smuts.
Åker till mitt, fagra intelektuella, berörande kulturevenemang.
Är p-k men jävligt ilsk.
Jag vet att någonstans på en långgata nära mig så förolämpas en kvinna som svingar sig runt en stång. Hon bedöms från anus till hårfäste, av en jury som fostrats till sin fullkomlighet av den tid som längesedan flytt...
Kick off.
Kick ass.
Kick them långt åt helvete!
Gubbslemmen alltså!

2 kommentarer:

  1. just det!!!!... tycker Viktoria

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fångat!
    Och som jag känner igen mig.
    Sorgligt ändå...

    SvaraRadera