tisdag 16 november 2010

Svagheten för insändare

Påväg hem till min prinsesshåla så hittade jag tidningen "Expressen" i spårvagnens Metrokorg.
Åhå! En dyrtidning!
Den snattade jag genast.
Väl hemma bland spets & krusidull, stekte jag mig ett ägg & slog upp kvällsmagasinet i hopp om att få läsa om kannibaler & sex av våldsam natur.
Skummar insändarsidan & där har Leif-Åke Åström tagit sig tid & mod att lägga sina åsikter på brevlådan.
Citat: " Svenska folket har fått nog av misslyckade kvinnliga ledare. Nu står LO & Centern på tur. Politik är ingen "syjunta". Leif-Åke Åström"
Nej, Leif-Åke, det vet vi. Politik är ju en militärjunta.
Jag undrar nu: Har Leif-Åke hemsydda kläder?
Är han en av dessa män som slipper handla på tex Dressman? Har Leif-Åke en fru? Syr hon alla hans kläder? Han kanske har en helt egen stil, hemsydd & fjärran från massproducerade chinos?
Kanske går Leif-Åke omkring någonstans i vårat avlånga land & är något av en litet modeorakel...
Eller så har han ingen fru & måste sy själv.
Fingertopparna är sönderstuckna av sylvassa tråcklingsnålar. Blod på insändar brevet, där han ventilerar sin ilska över att dom fruntimmer som borde hjälpa honom att skilja korssöm från raksöm ägnar sig åt politik, facklig verksamhet & sånt tjafs!
Hör ensamhetens rop från Leif-Åkes mun full av tråd.
Kanske en syjunta är din räddning Leif-Åke?
En gemenskap med kaffesmak runt rustikt furubord.
Lär dig att klippa mönster så får du garanterat ligga.
Nu närmar sig vintern & jag hoppas att Leif-Åke är utrustad med det mjukaste av hemvirkat. Så han klarar sig i kylan.
Hoppas att han inte bekymrar sig allt för mycket om Centern & Lo, dom reder sig nog.
Jag önskar dig allt gott Leif-Åke, men det är nog dax att sluta skriva insändare!
Mvh/ Bleknosen

4 kommentarer:

  1. Det är väldigt svårt att som heterosexuell man inte spana in en vacker kvinna. Jag misstänker att du gör det också, spanar in kvinnor alltså. Antagligen har du betydligt mer finess.

    Det ursäktar naturligtvis inte de där typernas värdelösa beteende. Jag hoppas verkligen inte du skulle uppfatta mig på samma sätt om jag spanade in dig, vilket jag sannolikt skulle göra om vi möttes på en spårvagn.

    /M

    SvaraRadera
  2. Jag vill också spana in dig.....fast mer in i ditt huvud.... eftersom jag skulle vilja veta hur man kan vara så genial!!!!! Du är bäst....Puss Viktoria

    SvaraRadera
  3. Spana in mig!
    Ligg vid min sida & tala om spenavarma tankar!
    Kärlek!

    SvaraRadera