fredag 30 juli 2010

Vem är det? & vad bygger hon därinne?

Bröder & Systrar i Sodom & Godmorgon!
(Visst sov jag till 12.57 idag)

Idag skriver jag på min statusuppdatering, på den berömda sidan facebook, att jag vill ha en fontän.
Jag vill vekligen ha det. Hela mitt liv har jag gillat fontäner. Varför? Ingen aning? När jag var liten, någon form av barn, så ritade jag mången fontän. Ville himlans gärna att min Moder Courage skulle skapa en fontän på keramikursen. Ja, det är klart hon gick på dejkurs. Mödrar tenderar göra det...
Det blev ingen.
Fontäner har ett läskigt rykte hängande över sig- Det är inte god smak!
Nu talar vi främst om innomhusfontänernas intåg i vår ängsliga inredningsestetik. Själv kan jag tycka att det enklaste av kinarestaurangsvattenfall har sin tjusning...
När jag gick i åttonde klass skrev jag en novell om en lesbisk kvinna som var livrädd för fontäner eftersom det enda hom såg var gigantiska penisar som ständigt ejakulerade & vars ända strävan var att befrukta himmlen... Efter detta nationalepos ansåg jag mig stå på toppen av min karriär som författare. Så jag slutade hastigt skriva. Lämnade litteraturen med flaggan i topp!
Nu i efterhand funderar jag på den lilla tjejen som skrev denna märkliga novell? Var det jag? Kände jag henne? Var är hon nu? Har hon börjat skriva igen? Varför var hon så konstig? Vad bygger hon därinne? What the hell is she building in there...?

2 kommentarer:

  1. Den novellen vill jag läsa! Den novellen vill jag skall bli en roman! Den novellen borde bli en vacker ballad, eller ett rock-epos. Tänk, Ulf Lundell. Detta var den bästa bloggen på länge! Heja Caisa!
    Kaerlighed/H

    SvaraRadera
  2. håller helt med Beatrice!
    Novellen måste bli en roman!

    SvaraRadera