söndag 24 maj 2015

Kränkthetens kranka blekhet

- Det var inte såhär innan du skaffade Word.

-Nej, jag vet det.

-Varför skaffade du Word då?

- Jag var tvungen. 
  Fan, jag ska ju skriva jättemycket framöver.
 Till skolan.
  Måste ha Word då.
  Måste ju kunna spara allt i dokument.
  & då måste en ha Word ju...!

-Det började ju redan förra sommaren.
 Då du lärde dig copy paste.
 Jag borde ha fattat.
 Borde ha fattat redan då.

-Du kan ju inte bli arg för att jag lär mig nya saker!?!
 
-Nya saker, nya saker....
 Förut var det jag som lärde dig nya saker!
 Vi lärde oss tillsammans.
 Jag var den du skulle testa nya saker på!
 Vi skulle ju testa texterna ihop!
 Men vad gör du nu?
 Dokumenterar dom i något dammigt Worddokument?
 Där gör dom ingen nytta!
 Det blir ju som att du bara runkar i hemlighet!
 Vem bryr sig liksom???

- Ok.
 Jag fattar, jaG FATTAR!!!
 Har lite svårt att... Äh, jag vet inte...

-Jag ligger här i cyberspace och väntar på att vi ska, ska leka.
 Väntar på att du ska fylla mig med.... Ja?!?... Bara NÅGOT liksom...
 Du behöver inte ens logga in.
 Jag har fixat det.
 Du behöver inte logga in.
 Men du går inte in & kollar läget ens.
 Du kan väl bara läsa statistiken eller nått?
 Läsa en kommentar?
 Aha!!!
 Nu fattar jag!
 Att det inte finns någon statistik alls eftersom du inte har skrivit något sedan Februari, ditt lata, feta  skrälle!!!

-Snälla.
 Jag är ju här nu...

-NU JA!!! 
 Som om du hade varit ute & köpt cigaretter ända sedan FEBRUARI!!!
 Så jävla, jävla respektlöst alltså...

-MEN JAG ÄR JU HÄR NU!!!

-SKRIK INTE!!!

-Förlåt.
 Men jag är ju här nu.

-Ok.

-Får jag börja om?

- ------------------

-Får jag leka?

- -----------------

-Får jag det?

- ------------------

-Ska vi leka?

-Jo.

#gårbramedbloggen #skapatettmonster #skärpersig #from #nu
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar