onsdag 29 oktober 2014

Scent of a woman

Det värsta var nog det där med parfymen.
Om jag vaknar upp i en äktenskaplig säng så bör jag lukta alkohol.
Hela dygdens kammare bör lukta av min fitta.
Mascaran bör vara inrullad som så smulor i mina ögonvrår eftersom min temperatur bör ha överstigit 38 grader celsius.
Lite stel i kroppen efter främmande madrass & med uttänjda ljumskar beger jag mig till rummet avsett för bad.
Tredje dörren till vänster om jag inte missbedömer mitt vinskadade minne.
Hittar en tops & tar i tu med ögonsmulet.
Gnuggar lite tandkräm på tänderna & fluorsköljer lite sådär på fjällvandrarvis.
Kissar & under toalettspolen så bryter jag mig som en fullfjädrad ficktjuv in i badrumsskåpet.
Där finns det inget särskilt.
Undrar lite försiktigt varför så många väljer att lämna kvar den lilla klumpen av saliv & oral rengörningspasta på den elektriska tandborstens batteriladdare.
Själv sköljer jag alltid nogsamt både tandborsthuvud & själva elektriska borstenheten & torkar noga bägge ting med den praktiska lilla handduken som hänger i jämnhöjd med tvättfatet.
Men det är ju olika det där.
Olika i olika kommuner liksom...
Det ligger ett örhänge på nedersta hyllan.
Ett i silver med rosa sten.
Men bara ett.
Hon har säkert tappat bort det andra.
Sicken liten slarva!
Jag har iallafall den goda smaken att tappa bägge örhängena.
Inte bara ett.
Håhåjaja så olika det är.
Liksom olika i olika kommuner...
Sen spolar jag igen för att dölja det lilla gnället & det lilla klicket då skåpet stängs igen.
Spol spol.
När jag kommer ut i tamburen så doftar det kaffe.
Det finns ingen mjölk & jag säger att det inte gör någonting & sippar artigt på morgongåvan.
Vi ska äta frukost på ett café därför att vår tid håller på att rinna ut, låter han mig förstå på ett gentlemanamässigt vis.
Han lämnar över tre hårnålar som är mina.
Ser att lakanen redan har skenat iväg till tvättkorgen.
Knixar till tvättkorgslocket med bredhöften.
Man vill ju liksom hjälpa till i grannkommunen, om jag säger så.
Han har redan fått på sig jackan & skorna.
Mina skor är högklackade & lite trixigare att få på.
När jag reser mig upp så står han med min jacka i näven.
"Vänta"
Säger jag & tar med en van gest upp min parfym ur väskan för att ta en dusch likt motorburen ungdom.
"Nej för helvete!!! Inte här!!!"
Min parfym kostar 850kr för 30ml.
Jag har sparat till den.
Den ska tydligen inte användas här.
Parfymdoft är alltså det nya svarta!
Läppstift på kragen är tydligen rysligt omodernt.
Inser att min frukost skall inmundigas till doften av fitta & en smula tandkräm.
Halvvägs ner i trapphuset så kommer han på att att han har glömt nycklar/snus/plånbok/cigg/testamente/C-vitamin brus eller något annat livsnödvändigt.
"Gå du. Vi ses vid busshållplatsen."
& allena går jag över innergården.
Tar fram 850kr, siktar två ordentliga sprut mot ansikte & hals.
Men det mesta försvinner i vinden...

Ps. Denna text har absolut ingenting med Roy Andersson att göra.
      Absolut ingenting alltså.
      Absolut
      Inget
               Ds.

 

1 kommentar:

  1. Ha, ha, ha..... jag liksom bara ramlade över denna texten. Himmel vad jag tyckte den var rolig och uppfriskande. Här skall läsas mer! =D Tack

    SvaraRadera