lördag 10 november 2012

Ninaninnaninannaninanannanina

Jag är en skådespelerska.
Nej!
En mås
eller skådespelerska
eller mås
Mås
måste
måstemåstemåste
vara en gås!
Måsgås.
En måsgås.
Ninanannaninannaninanannanina...
Jag är en måsgås
men han var väl inte vad jag skulle kalla ornitolog.
Han var väl student...?
Nej!
Han var författare.
Han var författare & jag var en skådespelerska.
Aktris.
Aktris i kris.
& han hade ett fiskespö
eller håv
Nej, han höll hov.
& jag hade ett rollhäfte.
I det fanns det en roll,
en mås var det visst...
Som blev en gås
som blev fångad i en håv som hölls av ornitologen som skaldade till sin gås som var en mås i hans sås.
Ninaninnaninannaninanannanina....
Måsgås i sås.
Jag är en gås.
Nej!
Jag är skådespelerska!
Spedeskålerska
Spedeskålerska i hans sås!
Nina?
Hon var en liten gås.
Jag sörjer henne inte.

Ninanannaninannaninanannanina....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar