fredag 7 januari 2011

It´s my party and i cry if I want to, cry if I want to

Jag ska ha kalas imorgon.
Festliga vänner ska komma hit & dricka vin & äta ost.
Jag vill så gärna att det ska bli lyckat, att tårtan räcker.
Hur mycket ska man städa?
Ska jag utplåna det privata & låtsas att jag är minimalist?
Eller ska jag stå för att jag bor & lever på detta viset?
Jag vill ju bara att det ska vara lika ljuvligt som i din barndoms syrenberså.
Jag vill mata er med mogna slånbär & kamma ert hår med en borste som inte idkar slitage på kalufsen.
Konsten hänger snett & är inte ramad.
Titta inte i översta byrålådan om du inte vill veta vem jag egentligen är.
Det finns korv & ost & vin på dunk.
Jag har bara fem stolar.
& pallen "Redig", & en soffa, & en fotölj, & sexhundramilijoner kuddar.
Jag kanske inte orkar dammtorka allt.
Jag har pirr i magen.
Så som sig bör innan en bättre bjudning.
Jag längtar efter er.

1 kommentar:

  1. Congratulations and celebrations, min kära! Synd att man missade kalaset, äntrar Göteborg först i morgon bitti för den här gången.

    Men i dag är mina tankar hos dig på den stora födelsedagen och hoppas den hjälper mot bakfyllan...

    kram
    Anso

    Men en födelsedagspresent ska du ändå ha, om än virtuellt, från ett decennium då man visste hur en musikvideo skulle se ut håll till godo:

    http://www.youtube.com/watch?v=_0d3I4T6R9E

    SvaraRadera