tisdag 7 december 2010

Santa Baby, I put my stockings under the tree...

Kära Tomten!
Jag har varit snäll.
Både sexuellt & till vardags.
Ibland har du kanske inte upfattat godheten i mina handlingar, men den finns där på botten.
Sprungen ur slam & sjunkna skepp.
Varför du ibland massuppfittar mig är pga att min ton kan ibland verka bitter & cynisk. Det är till viss del rätt. Cynisk, ja. Bitter, inte än. Det är väl en bra deal som vi kan enas om?
Detta är alltså min önskelista.
(Lägg märket till att jag är ute i vådligt god tid...
Jag har under mina levnadsår lärt mig att en önskelista måste vara ganska begränsad för att du ska klara av att uppfylla den.)
Därför skippar jag fred på jorden & ponnyhästar & går direkt på sak.
Jag önskar mig en diagnos!
En redig diagnos med latinska undertoner.
Jag byter "Skylla på" kortet till "Diagnos kortet" & spelar ut det med knicks i handleden & pokerfejset på plats.
Se nu inte det här inlägget som kritik på hur du sköter ditt jobb.
Jag fattar att du har ett pressat schema...
Därför tänkte jag att den diagnos kanske inte är så himlans svår att få fram.
Dormopan, Citalopram... Sådant fixar jag fram själv.
Bara en diagnos.
Snälla Tomte, se min virituella lapdance...
Mvh Bleknosen

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha! Men om Tomten har svårt att vaska fram en diagnos, kan du ju tänka att hur förlösande det än är med en tydlig diagnos, kan det vara nog så begränsande. Än bättre är att kunna hoppa mellan lite beroende på dagsform... Eller ännu hellre: Önska dig denna symptomfria diagnos: Självklar! (Men det är du ju redan.)

    SvaraRadera
  2. jag i mitt lilla Tomtehus (som en sorts cottage blandad med en dvärgstuga!) menar att detta blogginlägg är ditt absolut bästa! NU DU! tar du dig upp på den skitiga o intressanta parnassen. stum o talför i beundran säger jag bara: NU: är det dags att låta Bleknosen ta över världen! så! ska vi bara komma på hur... kan du googletransläjta till danska eller varför inte franska? beundran!!!!

    SvaraRadera