onsdag 15 december 2010

Fairy Fluorine

Att starta ditt eget företag!
Kurserna är många.
Vad gör man när startaegetbidraget tar slut?
Verkar skitsvårt... lite som ränta & internet & andra mystifika grejer...
Fler & fler i min bekantskapskrets startar eget företag.
Dom fakturerar till höger & vänster.
Fakturerar?
Som jag har förstått det så skriver man en pengasumma på en lapp, skickar den till den person man tycker ska ge mig pengar. &så får jag det!
Pengar alltså.
Jag vill &så starta företag & jag har en idé.
Frilansande fluortant.
Jag behöver en vit klänning & bekväma skor.
Jag behöver en hätta, engångsmuggar & en dunk fluor.
Sen är det bara att bege sig till stadens läroverk & arbetsplatser & beordra sköljning!
Sen ska det faktureras!
& ingen, INGEN, kan neka fluorflickan ty hon vill er väl!
Jag bryr mig om era munnar.
Vill i vacker välvilja att ni ska skölja bort all läskig karies & outalade dumheter.
Tandvård får inte bli en klassfråga! (Se, det bor en liten politiker även i undertecknad)
Alla ska skölja, hög som låg.
Kommer endast att fakturera dom som sitter på stålarna!
Ack, bäva ni kommun & landsting!
Trevlig helg
Skölj & svälj
Nej, spotta ut menar jag!
Man får inte svälja fluor, det är den enda regel jag har...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar