tisdag 7 juli 2020

Testet


 1 – Ja. ska vi riva av det där jävla testet så vi kommer hem någon gång?

2- Yepp.
Har du färg?

1- Va?

2- Har du färg?

1- Varför ska vi ha färg?

2- För att vi ska göra testet.

1- Fast testet innehåller väl ingen färg

2- Eeeeeeeeeh!  Jo. Kolla om det står någon färg där bakom Tror att jag såg en färg där bakom

1- Men varför? Vi ska ju bara prata.

2- Ja. Vi ska prata om det vi ser.

1- Ja. Då behöver vi ju ingen färg

2- Men herre!!! Vi ska kolla på färgen och säga att vi ser fitta.

1- Varför då?

2- För att alla ser fitta! Män, kvinnor, unga, gamla, barn.
Barn ser också en fitta även om dom inte har en än.
Eller jo, vissa barn har en men det kan ju inte dom veta. Särskilt inte om dom inte har gjort testet.

1- Men…. Testet är väl mer som bio?

2- Mer som tavla

1- Nej. Bio. Två namngivna pratar med varandra om något helt annat än snubbar.
Du vet.
Vad heter det…. Rorschachtest!
Rorschachtest heter det ju.

2- Jahaaaaaa!
Gud jag tänkte på Bechdeltestet!
Måla färg kolla fitta liksom.

1-Jahaaaaa.

2- Nej, Rorschachtestet är ju nyare.
Rätt så mycket Freud varning på det.

1- Vad menar du?

2- Nej, alltså det var ju inte Freud som kom på det, men det ligger ju hans anda liksom.
Ellerhur?

1- Jo….

2- Ska vi göra båda då?

1- Vaddå? Se och lyssna på samma gång?

2- Njae… Vet inte om jag pallar det.

1- Hur tänker du nu?

2- Vet inte.  Tror att jag aldrig gjort det förut. Vet inte om jag kan.

1- Ja jag kan absolut inte.
Vi testar.
Vi måste vara namngivna.
Och presenterade
2 heter jag

2- Jaha…. 1 heter jag

1- Hej

2- Hej

(.....................................                    )

1- Hör du nåt?

2- Nej

(.....................................                     )

2- Ser du någon fitta?

1- Jag ser dig

2- Ok!
Då har jag inget mer att säga





















1 kommentar:

  1. Tror att jag är mest besviken på att ingen kommenterat dessa små surrealistiska guldkorn i vardagen.

    SvaraRadera