lördag 2 februari 2013

När Rut kom ut

Hon kom från fjärran tid & land för att dimpa ner i den skånska myllan.
Hon är liten & måste tas om hand.
Vi vet inte var hon varit innan.
Hon vet saker som hennes föräldar inte har någon aning om.
Bleknos med avlägsna släktband höll på att dö nervositet döden.
Hjärtan som slog snabbt & själar som försvinner...
Men nu är det lungt som i filbunken.
Dock gråter jag som den skuggetant jag blivit, men det är mest för att livet är så långt.
Skalpellerna var sylvassa & alla underliv är intakta.
Phu!
Rena rama känsostormen.
Jag tänker att du ska få ett liv som förlåter dig allt.
Jag tänker att du skall vara fri i tanken.
Komplex kommer du att få men vi kan tala om dom...
Du har en mor som är stark.
Ibland skrattar hon som Jan Långben & då ska du haka på för då har förmodligen något festligt inträffat.
Jag är glad att du inte är min.
Då hade du nog blivit bortslarvad.
Jag tänker att du kanske vill samla på stenar & snäckor.
Det vore fint att någongång gå ut & samla sådana tillsammans på tex en sånadäringa strand...
Kanske en mild & mulen dag.
För Bleknosen är lite känslig för solen...
Jag har en soffa i guld.
Där kan du sitta & dricka icket druvbaserad läskedryck.
Du måste borsta tänderna ordentligt & lita till ditt omdöme.
Välkommen hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar