måndag 5 december 2011

En form av fallatio

"Ska du äta kuk till middag?"
Frågar den välklädde mannen mig på en resa med spårvagn ca kl 16.30, en vanlig onsdag i västsvensk kuststad.
Han är inte full.
Bara en vanlig göteborgare full av testosteron, spex & spratt.
Anledningen till hans finurliga fråga var att, i Bleknos kjolklädda knä tronade 4 st vacumförpackade laxkorvar i sin genomskinliga plastpåse.
Aha!
Äntligen en anledning att asocciera till kuk!
Han plirar busigt mot mig som för att bjuda in till bal på rajtantajtan slottet.
"Öh? Va? Nej..." säger, den för dagen, icket impulsrika Bleknosen.
Spefågeln tar sats för att fyra av nästa narrstreck angående något kukkul.
"Det där var onödigt sagt!"
Bleknosen har vaknat till.
Hon rynkar både panna & näsa för att riktigt illustrera hur onödigt sagt det faktiskt var.
Då får upptågsmakaren nog!
"Men det var väl ändå helvete också!
Får man inte skoja nu för tiden?!?
Vavavavavavava!?!
Tro fan att det är krig & helsike om man inte ens får skoja på lokaltrafiken längre!
Varför är alla så sura?
Jag blir så förbannad!!
Inte få skoja det allra minsta lilla!
Fyyyyyyyyyyyyyyyy faaaaaaaaaaaaaaaaan!"
Han talar till ett folk.
Han talar till ett land, en spårvagn full av partypajare.
& den värsta av dom alla är blekfisen med knät fullt av kuk!
I harm lämnar han sålunda denna spårvagn nr 9.
Kvar är Bleknos med en ganska så oangenäm känsla i hjärteroten.
Humorlös & korvhungrig.
På promenaden hem analyseras händelseförloppet i olycklig hjärna.
Jag tycker faktiskt inte om när främmande människor talar om kukar med mig.
Om vi, kära göreborgare full av spex & spratt, hade den minsta lilla ankytning till varandra så hade det inte varit så jämrans faligt.
Men det har vi ju inte!
Du måste lära dig att kukhyss kräver sin tajming.
& sin publik.
En publik som du på något sätt borde känna.
Eller i allafall ha sagt "Hej" till, innan underlivshumorn får spira fritt.
Det du  &så måste tänka på är att inte skälla ut ditt oanmälda publikum även om hon visar sig vara en sällsynt tradig tös.
& jag har faktiskt humor!
Men jag anser inte att man måste ha på sig tyrolerhatten var eviga dag.
Dessutom så är den svår att matcha till tex förhudsrosa, som jag såklart denna glädjens dag hade, den goda smaken, att klä mig i...

PS.
Laxkorv är en mycket god, lätt rökt korv som innehåller:
Laxkött
Solrosolja
Ris
Potatisflingor
Dill
Salt
Kryddor (tex chili, lime...)
Skinnet kallas för collagenskinn, det har jag alltså inte orkat googla. men det är säkert bra & nyttigt.
DS.

2 kommentarer:

  1. http://www.tv4.se/1.2375505/2011/11/24/pernilla_wahlgren_tar_med_oss_pa_en_tjejweekend_till_rom

    är detta en bättre mottagare av kukskämten? förmodligen. ett fniss o vi är hemma! vi måste hitta bättre förebilder för våra döttrar!
    så att dom bankar blåöga på den dumskallen!

    SvaraRadera